tr?id=792458910827189&ev=PageView&noscript=1 Om Bolagsverket - | Niaz.se

Sveriges Företagslista AB

Om Bolagsverket

Rahnamaye Iranian Swed

Bolagsverket har i uppdrag att ge goda förutsättningar för näringslivet. Vi vill skapa en bra infrastruktur för tillväxt och ge företagsamma människor de besked de behöver för att kunna förverkliga sina drömmar. För att nå de målen samverkar vi med andra myndigheter. Målen syns i vår vision, Tillsammans för ett enkelt företagande!

Bolagsverket registrerar företag och ändringar i företag samt tar emot årsredovisningar. Hos oss kan du också köpa och söka företagsfakta från våra register. I samverkan med andra aktörer bidrar vi till en enklare vardag för företag och företagande.

Att starta ett företag ska vara enkelt, det ska gå snabbt och det ska bli rätt. Därför erbjuder vi information och e-tjänster som ska hjälpa företagare. På verksamt.se kan du exempelvis läsa om hur det går till att starta och driva företag, skriva en affärsplan och skicka in en anmälan om att starta företag.

Bolagsverket finns i Sundsvall och har drygt 500 anställda. Om du har frågor kan du kontakta oss via telefon, e-post eller kontaktformuläret här på webbplatsen. Vi som jobbar på Bolagsverket finns till för dig!

Annika Bränström

Generaldirektör Bolagsverket

Vision och verksamhetsidé
Vision: Tillsammans för ett enkelt företagande!

Verksamhetsidé: Bolagsverket granskar, registrerar och informerar för ett enkelt företagande och ett rättssäkert näringsliv. Bolagsverket samordnar och utvecklar effektiva tjänster för företag och företagande.

Bolagsverket är en avgiftsfinansierad myndighet. Vår verksamhet betalas alltså inte med skattemedel, istället tar vi ut avgifter för det vi gör.

Source: Author:
Sveriges Företagslista AB