tr?id=792458910827189&ev=PageView&noscript=1 Att tänka på som företagare - | Niaz.se
 
  • Home
  • Att tänka på som företagare

Att tänka på som företagare

Att tänka på som företagare

Vill du nå nya kunder och göra fler affärer? Här får du några korta konkreta tips som kan hjälpa dig när det gäller profileringen av ditt bolag.

Att tänka på som företagareVilka är mina målgrupper?
Det är viktigt att du identifierar vem eller vilka ditt företag riktar sig till, till exempel vilken ålder, kön, bostadsort. Fundera på vilka du vill nå – och varför.

Vilka ord beskriver min verksamhet?
Fundera ut ett antal nyckelord som tydligt beskriver din verksamhet. Det hjälper dig att bli tydligare i din kommunikation.

Vad söker mina målgrupper efter när de letar efter leverantörer i min bransch?
Försök ta reda på så mycket du kan om din målgrupp och deras behov.

Analysera konkurrenterna
Vad gör dina konkurrenter som är bra och/eller dåligt? Försök lära av konkurrenternas misstag, och försök att klura ut vad ni kan göra som är bättre.

Vilka är mitt företags stora fördelar?
Att noga tänka igenom ditt företags styrkor – och svagheter – hjälper dig att tydligare formulera erbjudandet.

Var noga med utformningen av webbsidan
Tänk igenom vilket syfte allt innehåll ska fylla. Vilka signaler ger olika bilder, till exempel? Var noga med ordval och formuleringar. Tänk på att viktig information, som till exempel kontaktuppgifter och öppettider ska vara lätt att hitta.

Ta hjälp av våra experter!
Vi på niaz.se är experter på marknadsföring på webben. Kontakta oss, rådfråga någon av våra specialister och hör deras åsikter, tips och råd.

 

niaz forslag tanka

Sveriges Företagslista AB